Wat is een betalingsachterstand?
Het kan gebeuren dat u de huur niet of niet op tijd kunt betalen. U loopt dan achter met de betaling. Dat heet een betalingsachterstand. U heeft een betalingsachterstand:
als u niet genoeg geld op uw rekening heeft staan. Daardoor kunnen wij de huur niet van uw rekening laten afschrijven.
als de huur niet op tijd op onze rekening staat. U betaalt uw huur altijd uiterlijk op de 1e van de maand. Betaalt u niet op tijd? Dan sturen wij u een betalingsherinnering.
Ik heb een betalingsachterstand. Wat gebeurt er nu?
Wij sturen u dan een betalingsherinnering. Maak dan alsnog uw huur over voor de afgesproken datum. Lukt het u niet? Of heeft u moeite om de huur te betalen? Bijvoorbeeld omdat uw kosten hoger zijn dan uw inkomsten? Neem dan contact met ons op. Samen kijken we naar een geschikte oplossing.
Wilt u zelf kijken hoe u meer grip krijgt op uw financiƫle situatie of bent u op zoek naar hulp? Neem dan eens een kijkje op onderstaande websites:
Direct online betalen
Voor als u direct een betaling online wil verrichten - het systeem controleert of er openstaande betalingen zijn.
Wat is een betalingsregeling?
Een betalingsregeling is een regeling die ervoor zorgt dat u uw betalingsachterstand in delen terug kunt betalen. Een betalingsregeling is gratis. Het is wel belangrijk dat u zich houdt aan de afspraken. Wilt u gebruikmaken van deze regeling? Neem dan contact met ons op. Dat kan via (024) 399 55 55. U kunt ook een e-mail sturen naar huurzaken@oosterpoortwoon.nl.
Wat zijn de voorwaarden voor een betalingsregeling?
Aan het afsluiten van een betalingsregeling zijn voorwaarden verbonden:
de betalingsachterstand mag niet verder oplopen. Naast het (termijn)bedrag betaalt u de maandelijkse huur op tijd. Dit betekent dat ook dit bedrag op de 1e van de maand op onze rekening staat.
Betaalt u te laat of niet? Dan vervalt de betalingsregeling en is het resterende bedrag direct opeisbaar.
Zolang de betalingsregeling loopt, kunt u geen uitstel van betaling aanvragen.
Lukt het u niet om de afspraken na te komen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Horen wij niets van u? Dan moeten wij een deurwaarder inschakelen. De kosten voor de deurwaarder worden opgeteld bij uw huurschuld.
Direct een betalingsregeling afspreken
Als u een betalingsachterstand hebt, kunt u onder bepaalde voorwaarden bij ons een betalingsregeling afsluiten. Dit biedt de mogelijkheid om uw betalingsachterstand in een aantal termijnen te betalen.
Ik heb regelmatig betalingsproblemen. Wat kan ik hieraan doen?
Bij regelmatige betalingsproblemen verwijzen wij u door naar een budgetcoach of schuldhulp. Neem contact met ons op. Wij geven uw problemen ook graag door aan uw gemeente. Zo kan de gemeente u ook helpen. Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig. Uw gemeente neemt dan contact op om u te helpen.