Servicekosten

In sommige gebouwen betalen de huurders mee aan de kosten van de gemeenschappelijke ruimten. Denk hierbij aan een voorschot voor elektra (voor verlichting en lift), schoonmaak of ramen wassen.

Jaarlijkse afrekening

Een keer per jaar ontvangt u een afrekening over deze servicekosten. Hierin verrekenen we de betaalde voorschotten met de werkelijke kosten. Ook maken we op dat moment een schatting van de nieuwe voorschotten. 

Wanneer?

Eind maart, begin april van elk jaar ontvangt u de afrekening over het voorgaande jaar. Dan zijn de werkelijk gemaakte kosten bekend en gecontroleerd. 

Geld terug of bijbetalen?

Oosterpoort probeert de voorschotten zó te schatten dat huurders niet hoeven bij te betalen. Toch lukt dat niet altijd. U moet dan een deel bijbetalen. Wanneer u geld terugkrijgt, dan wordt dit binnen drie weken na het versturen van de afrekening aan u overgemaakt.

Servicekostenpakket veranderen

Bewoners van een gebouw kunnen samen willen dat er iets verandert. Bijvoorbeeld dat er vaker wordt schoongemaakt. Wanneer 70% of meer van de bewoners van een gebouw dat wil, dan kan het servicepakket worden aangepast. Een bewonerscommissie kan hierin een nuttige rol vervullen.