Integer handelen

Wij vinden integriteit erg belangrijk, omdat wij als woningcorporatie een publieke functie hebben. Ook willen we voor de samenleving steeds meer zichtbaar maken wat wij doen. Dit betekent dat we eerlijk en betrouwbaar moeten zijn en correct moeten handelen. Zowel naar onze klanten en samenwerkingspartners, als bij collega's onderling.

Integriteitscode

Wij werken met een integriteitscode. Die beschrijft wat wij belangrijk vinden in ons gedrag en onze houding. Maar ook in het gedrag en de houding van onze samenwerkingspartners. De integriteitscode laat zien waar Oosterpoort voor staat en wat Oosterpoort van alle medewerkers en partners verwacht. Dit om een open, professionele en prettige werksfeer mogelijk te maken. 

Bekijk hier de volledige integriteitscode. 

Meldpunt Integriteit Woningcorporaties

Bij het landelijk ‘Meldpunt Integriteit Woningcorporaties’ kan iedereen (mogelijk) niet-integer handelen melden. Denk aan signalen als fraude of zelfverrijking door medewerkers, management of bestuurders.

Iedereen kan (anoniem) voorvallen melden. De melder wordt in de meeste gevallen geïnformeerd over de stand van zaken en over wat met de melding gedaan is.

Het meldpunt is niet bedoeld voor algemene klachten. Klachten over bijvoorbeeld onderhoud van de woning of herstructurering van de wijk worden hier niet behandeld.

Contactgegevens

Telefoonnummer: (070) 339 49 75 (tijdens kantooruren)
E-mailadres: meldpuntcorporaties@minvrom.nl

Postadres: 
Meldpunt Integriteit Woningcorporaties
Postbus 16191
ipc 525
2500 BD Den Haag