Wat is een voorschotbedrag?
Het voorschotbedrag bestaat uit de geschatte kosten en de kosten die al bekend zijn. Sommige kosten zijn nog niet precies bekend. Denk aan kosten voor stroom. Deze schatten wij. Andere kosten, zoals schoonmaakkosten zijn al wel bekend. Elk jaar kijken we of de werkelijke kosten hoger of lager waren dan de kosten die u betaald heeft. U krijgt dan een afrekening. Hierop staat of u geld terug krijgt, of geld moet betalen. De afrekening krijgt u elk jaar vóór 1 mei. De afrekening gaat dan over de kosten van het vorige hele kalenderjaar.
Wat staat er in de brief over de afrekening van mijn servicekosten?
U krijgt de eindafrekening van uw servicekosten ieder jaar voor 1 mei. Deze afrekening gaat over vorig jaar. Zitten uw servicekosten al in uw huurprijs? Dan berekenen wij of u genoeg betaald heeft. Het kan namelijk gebeuren dat de echte servicekosten toch hoger waren.
Betaalde u te veel kosten? Dan krijgt u geld van ons terug. Controleer of uw rekeningnummer bij ons bekend is. Anders kunnen wij het geld niet naar u overmaken.
Waren de echte servicekosten toch hoger? Dan betaalt u extra servicekosten. Maak het bedrag dan over op ons bankrekeningnummer NL49 RABO 0117 4074 88. Machtigde u ons voor een automatische afschrijving? Dan kunt u ons ook de opdracht geven om het bedrag van uw rekening te halen.
In deze brief staat ook uw nieuwe voorschotbedrag voor het nieuwe jaar. Dit is ook weer een inschatting van de servicekosten.