Wat is een voorschotbedrag?

Het voorschotbedrag bestaat uit de geschatte kosten en de kosten die al bekend zijn. Sommige kosten zijn nog niet precies bekend. Denk aan kosten voor stroom. Deze schatten wij. Andere kosten, zoals schoonmaakkosten zijn al wel bekend. Elk jaar kijken we of de werkelijke kosten hoger of lager waren dan de kosten die u betaald heeft. U krijgt dan een afrekening. Hierop staat of u geld terug krijgt, of geld moet betalen. De afrekening krijgt u elk jaar vóór 1 mei. De afrekening gaat dan over de kosten van het vorige hele kalenderjaar.

Ik wacht nog op de afrekening van mijn servicekosten. Wanneer krijg ik deze?

U krijgt de eindafrekening van uw servicekosten ieder jaar voor 1 juli. Deze afrekening gaat over vorig jaar. Zitten uw servicekosten al in uw huurprijs? Dan berekenen wij of u genoeg betaald heeft. Het kan namelijk gebeuren dat de echte servicekosten toch hoger waren.

  • Betaalde u te veel kosten? Dan krijgt u geld van ons terug. Controleer of uw rekeningnummer bij ons bekend is. Anders kunnen wij het geld niet naar u overmaken. Moet u ons nog andere kosten betalen? Dan trekken wij deze kosten af van het bedrag dat u terugkrijgt.

  • Waren de echte servicekosten toch hoger? Dan betaalt u extra servicekosten. Maak het bedrag dan over op ons bankrekeningnummer NL49 RABO 0117 4074 88. Machtigde u ons voor een automatische afschrijving? Dan kunt u ons ook de opdracht geven om het bedrag van uw rekening te halen.

Jullie veranderden het voorschotbedrag. Waar vind ik het nieuwe voorstel?

Ons nieuwe voorstel van uw voorschotbedrag vindt u op de afrekening servicekosten.

Direct een nieuw voorschot aanvragen

Geef een wijziging door in het voorschotbedrag energiekosten.

Direct regelen

Meer weten?