Hoe hoog is mijn huurverhoging dit jaar?

Dat verschilt per huishouden. Dit jaar verhogen wij de huren inkomensafhankelijk. Hiervoor hebben wij het inkomen van uw huishouden opgevraagd bij de Belastingdienst. Hierdoor valt u in één van de 3 categorieën. 

  1. Laag inkomen. Wij verhogen uw huur met 4,5%.  

  2. Hoger middeninkomen. Wij verhogen uw huur met € 50,-.  

  3. Hoog inkomen. Wij verhogen uw huur met € 100,-. 

De huurverhoging geldt ook voor garages en bergingen. De huur van zonnepanelen gaat in sommige gevallen ook met 4,5% omhoog.  

Heeft de huuraanpassing gevolgen voor mijn huurtoeslag?

Ja, uw huurtoeslag kan veranderen bij een huuraanpassing. Wij geven de nieuwe huurprijs voor u door aan de Belastingdienst. Zij passen daarna uw huurtoeslag ook aan. U hoeft dit niet zelf te doen. Wilt u weten wat uw nieuwe huurtoeslag wordt? Dan kunt u een proefberekening maken op hun website: www.toeslagen.nl.

Hoe kan ik bezwaar maken als ik het niet eens ben met de huurverhoging?

Op de website van de Huurcommissie leest u of u bezwaar kunt maken. Kunt u bezwaar maken? Vul dan het formulier ‘bezwaarschrift huurverhoging’ in. Deze staat ook op de website van de Huurcommissie. Lever het ingevulde formulier bij ons in voor 30 juni 2025. Dan nemen wij deze in behandeling.

Welk huurbedrag moet ik betalen als ik bezwaar heb ingediend?

Zolang uw bezwaar loopt, mag u uw oude huurprijs betalen. We adviseren u wel om het verschil in huurprijs apart te zetten. Zo voorkomt u dat u alsnog een bedrag aan ons terug moet betalen. 

Ik maak me zorgen of ik de huur kan blijven betalen, wat kan ik doen?

Dat is vervelend. Het is belangrijk om zo snel mogelijk actie te ondernemen om grote achterstanden te voorkomen. Lees meer informatie over wat u kunt doen op de pagina Moeite met de huur betalen. Of neem contact met ons op via (024) 399 55 55 of info@oosterpoortwoon.nl.

Hoe zorg ik ervoor dat ik de juiste huur overmaak?

  • Maakt u elke maand zelf uw huur over? Zorg ervoor dat u per 1 juli 2025 het nieuwe huurbedrag overmaakt voor de eerste van de maand naar Oosterpoort, op rekeningnummer: NL49 RABO 0117 4074 88.  

  • Heeft u zelf een automatische betaling ingesteld bij uw bank om de huur elke maand over te maken naar Oosterpoort? Pas deze overboeking dan zelf aan.  

  • Betaalt u maandelijks de huur via Mail2Pay? Dan sturen wij u een betaallink met het juiste bedrag. U hoeft niets te doen.  

  • Heeft u Oosterpoort gemachtigd om de huur af te schrijven? Dan passen wij uw huurprijs aan. U hoeft niets te doen. 

Ik wil de huur automatisch overmaken. Hoe doe ik dat?

U kunt zelf online aangeven dat u wil betalen via automatische incasso.

Meer weten